domingo, 22 de abril de 2012

Hausnarketa: Hezkuntza Sistemaren Krisia

Gaurko hausnarketari hasiera emateko honako bideo hau aurkeztu nahi dizut, 


Aste honetan bertan, Espainia Gobernuko Hezkuntza Ministroa den José Ignacio Vertek hezkuntzan 3.000 milioi euroko murrizketa egiteko hartu beharreko neurriak aurkeztu ditu.

Besteak beste, ikasgelako ikasle kopurua handitzea, irakasleen irakas-orduak gehiago izatea eta unibertsitateko matrikulak garestitzea dira mahai gainean jarri diren proposamenetako batzuk.

Ezin izango dira osagarri berriak ordaindu, ez dira hamar egun baino gutxiagoko bajak beteko, 2.000 orduko lanbide prestakuntzako moduluak 2014-2015 ikasturtera atzeratuko dituzte eta ikasketa zentroek ez dituzte derrigorrez batxilergoko hiru eredutatik bi eskaini beharko.


"Neurri horiek, bere iritziz, eta erkidego gehienen iritziz, ez dute hezkuntzaren estalduran eta kalitatean eraginik izango, eta ez diote ekitateari eragingo", gaineratu du Wertek. Era berean, "malgutasunean oinarritutako neurriak" direla esan du eta "bakoitzaren egoera zehatzera moldatu" daitezkeela adierazi du.
Nire ustez, neurri hauekin guztiekin hezkuntzaren kalitateari zuzenean eragingo zaio, izan ere, gela bakoitzean egongo den ikasle kopurua handiagoa izango den heinean irakasleak ikasle bakoitzari eskani diezaioken arreta murriztu egingo da, ikasleen beharrizanak kaltetuz, arreta pertsonalizatua, beraz, ezingo da bermatu.
Era berean, irakasleek lanordu gehiago izango dituztela adierazi da. Gauzak horrela, klaseak prestatzeko denbora gutxiago izango dute, zuzenketak egiteko denbora gutxiago ere, eta gainera irakasle gutxiago egongo direnez ikastordu gehiago eskaini beharko dituzte.
Irakasleen prestakuntza ere, kaltetua izango omen da eta 2014-2015 kurtsorarte ez da formakuntza modulurik eskainiko.
Gainera, irakasleen bajak ez dira hamargarren egunerarte beteko eta soldataren osagarriak ez dira kobratuko.
Beraz, argi dago, hezkuntzari erreforma honek kalte handia egingo duela. Nolabait, pasaden mendeko irakaskuntzara bueltatzea dakar. Are gehiago, gehienbat neurri hauek guztiak sare publikoko ikastetxeetan aplikatuko dira, horrela bada, heziketa publikoaren kalitatea jaitsiz. Badirudi dirudunak bakarrik izango dutela kalitatezko hezkuntza jasotzeko eskubidea, eta dirurik eduki ezean jasotako hezkuntzaren kalitatea ez da batere aproposa izango.

No hay comentarios:

Publicar un comentario